sobota, 9 lipca 2016

Meksyk tuż obok

Usłyszałam muzykę na placu i musiałam tam pójść. Tańczyły i śpiewały piękne dziewczyny z Meksyku i Bułgarii a także nasza "Bychlewianka", która nota bene mogłaby mieć ładniejszą nazwę, bo przecież Bychlew to nie Kraków... 
Siódmego lipca w Pabianicach zakwitły futrzane czapy dzielnych Bułgarów i warkocze ich tancerek





Zespół Tańca Ludowego Zdravets na pabianickich płytach za Kościołem Św. Mateusza


    Szkoda, że publiczności było tak mało, bo prawie tyle co artystów i nie wiem, czy to za sprawą słabej reklamy, czy dnia powszedniego... A szkoda, bo rzadko się zdarza by tak zakwitła ulica.

    A to urocza Ukrainka z zespołu Cheremosh


    i jej koleżanki

   Folklorico De Mexico Alianza
  
   Ktoś tu się wkręcił

   Władzuchna wszystko zanotuje


  A oto i nasze piękne " Bychlewianki"


 
 
 

6 komentarzy:

  1. Bychlewiannka, Rokiczanka. Moim zdaniem są najpiekniejszymi nazwami zespołów ludowych. Pięknie wyglądasz na zdjęciu na tle Meksykanki .No i ta torebka dobrana do koloru bluzki...
    Pozdrawiam i dedykuję www.youtube.com/watch?v=IsUxZC9dUgo

    OdpowiedzUsuń
  2. A już myślałam, że przepadłeś w świecie doczesnym i muzycznym... Jak miło widzieć Twój komentarz. Bychlewianka mi nie pasuje, bo kojarzy się z chlewem i nic na to nie poradzę a dziewczyny z zespołu są młode i śliczne i mogłyby mieć nazwę od zboża np "Zbożowianka", bo Bychlew to wieś koło Pabianic. Albo Makowianka od maków na miedzy, albo Chabrowianka od chabrów, albo Wiatrowianka od wiatru albo cokolwiek innego... :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bychlewianka z niczym mi sie nie kojarzy, ale za to brzmi swojsko, a to mi sie po prostu podoba. Ta nazwa miło mi wpada do ucha, i właśnie za to ją lubię.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Skoro nie masz fatalnych skojarzeń- to i moja niechęć się zmniejsza. Pozdrawiam Cię serdecznie:)

      Usuń
  4. Witam Pani Elu.Tu Gosia znajoma z Okuninki.Piękne ma Pani zdjęcia na blogu.Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za pochwałę:)Staram się, żeby były dobre, choć dostrzegam w nich jeszcze sporo wad...Życzę miłego, dobrego dnia, bo Pani życie to wielka wspinaczka.

      Usuń

Orient-Express

  Czy życie nie jest piękne? Jeszcze wczoraj wieczorem zalało mi kuchnię, bo urwał się zawór zimnej wody pod zlewem, i popłynęło strumieniem...